עובדה ידועה, ומצערת, היא שנשים נפגעות פעמים רבות מתפיסת מקום העבודה שלהם בידי עובדת שהחליפה אותן בזמן שיצאו לחופשת לידה.
הדבר קורה הרבה בתחום כמו הנהלת חשבונות, שעקרונות העבודה והפעילות בו קבועים וידועים, ולכן המחליפה משתלבת בדרך כלל בקלות בתפקידה של היולדת. מכיוון שכך, לעתים קרובות מדי המחליפה נשארת בתפקיד באופן קבוע, אם מנהלת החשבונות שיצאה ללדת מבקשת להאריך את חופשת הלידה שלה, או לשנות את שעות עבודתה לאחר שהיא חוזרת לתפקידה, או שבחברה החליטו על שינוי ארגוני כלשהו, ולו הקטן ביותר, המאפשר לה לשנות הגדרות-תפקיד ותקנים.
? תופעה כזו יוצרת בעיות וקשיים ראשית כל למנהלת החשבונות שרוצה לחזור לתפקידה ומוצאת שהדרך חסומה.
? היא יוצרת בעיה גם למחלקת כספים, שצריכה להתמודד עם מנהלות חשבונות שלא עושות חפיפה יסודית למחליפותיהן, כדי שאלה לא יסתדרו "טוב מדי" במקומן הזמני.
? לעתים המחליפה יודעת שהיא "רק מחליפה" ולכן עושה רק את מינימום העבודה ההכרחי, ופועלת ב"ראש קטן".
כל זה יוצר בעיה לחברה, שסובלת משינויים פרסונליים תכופים במקום לשמור על יציבות וקביעות בכוח האדם המיומן הזה, ולפעמים גם מכך שעבודת הנהלת החשבונות מתבצעת באופן לא אופטימלי.
למרות שהבעיה נדמית ומורכבת, הפתרון דווקא פשוט - שימוש במיקור חוץ (אאוטסורסינג) לתקופה קצובה של מספר חודשים, ושמירה על מקום העבודה של מנהלת החשבונות שבחופשת לידה, וכך על היציבות והקביעות בתפקוד מחלקת הכספים בחברה.
הרעיון של מיקור חוץ בהנהלת חשבונות הוא חדשני, יעיל והגיוני. עובדים מיומנים, שיפעלו בחברות המזמינות את שירותיהם לתקופת זמן קצובה בלבד, יקנו שקט נפשי גם לעובדת הקבועה היוצאת ללדת, וגם למעסיקיה שיודעים שהמחליפה תקבל חפיפה טובה, ושהיא באה מחברה שאחראית על איכות עבודתה.
זהו מצב שבו כולם מרוויחים: העבודה מתבצעת ביעילות המרבית, וכל אחד מהגורמים המעורבים יכול להיות סמוך ובטוח שלא יהיו שיבושים, צרימות, וחשדנות בין עובדי הנהלת החשבונות. החברה המעסיקה יכולה להיות שקטה בזכות האחריות המקצועית שמגבה את העובדת הזמנית.
מנהלות חשבונות - צאו ללדת, ובתום חופשת הלידה, מקומכן יחכה לכן.
מנהלי מחלקת כספים - קחו עובדת זמנית מחברת מיקור חוץ אמינה, וכך תהיו בטוחים שהעבודה תתבצע בדייקנות, בלי חשש לאיטיות, חוסר אחריות או "ראש קטן".
בעלי חברות - השתמשו בחברה אמינה למיקור חוץ והראו בכך לעובדותיכם שאתם מעריכים את עבודתן ומחשיבים אותן חלק בלתי נפרד מהחברה.
מנהלי כספים - קנו לכם ראש שקט מדאגות בגלל חלופה גבוהה מדי של עובדים קבועים במחלקה ותחסכו את כאב הראש בגיוס עובדת זמנית לתפקיד כה אחראי. הקושי בגיוס כ"א זמני יכול להיגמר בעוגמת נפש ובנזקים כספיים, גם בגיוס כ"א לא מתאים (הדבר לא נמנע אם משתמשים בחברת כח אדם) ובנזק כספי שיכול להיגרם כתוצאה מהעסקת עובדת לא מנוסה או לא מקצועית מספיק.
ונקודה למחשבה - מנהלת חשבונות שמחפשת עבודה לא תבחר משרה זמנית, אלא אם אין לה ברירה. ולכן מי שבאה לעבוד במשרה זמנית היא זו שלא נחטפה על ידי חברות ומשרדים לעבודה קבועה ומתמשכת. וזו פשרה שיכולה לעלות לכם ביוקר.
הדבר קורה הרבה בתחום כמו הנהלת חשבונות, שעקרונות העבודה והפעילות בו קבועים וידועים, ולכן המחליפה משתלבת בדרך כלל בקלות בתפקידה של היולדת. מכיוון שכך, לעתים קרובות מדי המחליפה נשארת בתפקיד באופן קבוע, אם מנהלת החשבונות שיצאה ללדת מבקשת להאריך את חופשת הלידה שלה, או לשנות את שעות עבודתה לאחר שהיא חוזרת לתפקידה, או שבחברה החליטו על שינוי ארגוני כלשהו, ולו הקטן ביותר, המאפשר לה לשנות הגדרות-תפקיד ותקנים.
? תופעה כזו יוצרת בעיות וקשיים ראשית כל למנהלת החשבונות שרוצה לחזור לתפקידה ומוצאת שהדרך חסומה.
? היא יוצרת בעיה גם למחלקת כספים, שצריכה להתמודד עם מנהלות חשבונות שלא עושות חפיפה יסודית למחליפותיהן, כדי שאלה לא יסתדרו "טוב מדי" במקומן הזמני.
? לעתים המחליפה יודעת שהיא "רק מחליפה" ולכן עושה רק את מינימום העבודה ההכרחי, ופועלת ב"ראש קטן".
כל זה יוצר בעיה לחברה, שסובלת משינויים פרסונליים תכופים במקום לשמור על יציבות וקביעות בכוח האדם המיומן הזה, ולפעמים גם מכך שעבודת הנהלת החשבונות מתבצעת באופן לא אופטימלי.
למרות שהבעיה נדמית ומורכבת, הפתרון דווקא פשוט - שימוש במיקור חוץ (אאוטסורסינג) לתקופה קצובה של מספר חודשים, ושמירה על מקום העבודה של מנהלת החשבונות שבחופשת לידה, וכך על היציבות והקביעות בתפקוד מחלקת הכספים בחברה.
הרעיון של מיקור חוץ בהנהלת חשבונות הוא חדשני, יעיל והגיוני. עובדים מיומנים, שיפעלו בחברות המזמינות את שירותיהם לתקופת זמן קצובה בלבד, יקנו שקט נפשי גם לעובדת הקבועה היוצאת ללדת, וגם למעסיקיה שיודעים שהמחליפה תקבל חפיפה טובה, ושהיא באה מחברה שאחראית על איכות עבודתה.
זהו מצב שבו כולם מרוויחים: העבודה מתבצעת ביעילות המרבית, וכל אחד מהגורמים המעורבים יכול להיות סמוך ובטוח שלא יהיו שיבושים, צרימות, וחשדנות בין עובדי הנהלת החשבונות. החברה המעסיקה יכולה להיות שקטה בזכות האחריות המקצועית שמגבה את העובדת הזמנית.
מנהלות חשבונות - צאו ללדת, ובתום חופשת הלידה, מקומכן יחכה לכן.
מנהלי מחלקת כספים - קחו עובדת זמנית מחברת מיקור חוץ אמינה, וכך תהיו בטוחים שהעבודה תתבצע בדייקנות, בלי חשש לאיטיות, חוסר אחריות או "ראש קטן".
בעלי חברות - השתמשו בחברה אמינה למיקור חוץ והראו בכך לעובדותיכם שאתם מעריכים את עבודתן ומחשיבים אותן חלק בלתי נפרד מהחברה.
מנהלי כספים - קנו לכם ראש שקט מדאגות בגלל חלופה גבוהה מדי של עובדים קבועים במחלקה ותחסכו את כאב הראש בגיוס עובדת זמנית לתפקיד כה אחראי. הקושי בגיוס כ"א זמני יכול להיגמר בעוגמת נפש ובנזקים כספיים, גם בגיוס כ"א לא מתאים (הדבר לא נמנע אם משתמשים בחברת כח אדם) ובנזק כספי שיכול להיגרם כתוצאה מהעסקת עובדת לא מנוסה או לא מקצועית מספיק.
ונקודה למחשבה - מנהלת חשבונות שמחפשת עבודה לא תבחר משרה זמנית, אלא אם אין לה ברירה. ולכן מי שבאה לעבוד במשרה זמנית היא זו שלא נחטפה על ידי חברות ומשרדים לעבודה קבועה ומתמשכת. וזו פשרה שיכולה לעלות לכם ביוקר.
רו"ח ברוך גרוסמן הוא בעל חברה למיקור חוץ בשירותי הנהלת חשבונות, ומומחה לייעול תהליכים חשבונאיים
baruch@grossman-cpa.com
http://www.grossman-cpa.com
baruch@grossman-cpa.com
http://www.grossman-cpa.com